Start 2 AIM: wegwijs in Artificiële Intelligentie voor marketingdoeleinden
Start 2 AIM
Artificial Intelligence biedt heel wat interessante mogelijkheden op vlak van marketing, maar Vlaamse kmo's hebben vaak niet de juiste kennis en/of middelen om hiervan te genieten. Dit project heeft een coachingtraject opgezet voor deze bedrijven, zodat ze hun customer experience kunnen optimaliseren.
Start 2 AIM: wegwijs in Artificiële Intelligentie voor marketingdoeleinden
Klanten willen snelheid en gemak en worden steeds veeleisender. Hun verwachtingsniveau gaat omhoog en dus moet je als bedrijf klantgerichtheid vooropstellen. De grote (vaak buitenlandse) spelers zetten dan ook al een tijdje in op slimme AI (voorspellende) algoritmen om o.a. hun klanten beter te profileren en persoonlijke aanbiedingen te kunnen doen. Bij kleinere spelers is er echter vaak nog onvoldoende kennis over welke opportuniteiten AI precies kan bieden voor hen en op welke manier ze ermee van start kunnen gaan.
In dit project willen we een ‘Start 2 AIM’-traject opzetten op maat van de Vlaamse kmo, waarbij deze de mogelijkheden leert van AI-gedreven marketing automation met als specifiek doel de customer experience te optimaliseren. Het beoogde eindresultaat was het opzetten van een coachingtraject (zowel op business- als op technologisch vlak) rond AI en marketing automation.
Concreet willen we kmo’s op een laagdrempelige manier laten starten met AIM en beogen we dat agentschappen AI als innovatieve technologie bij hun klanten kunnen uitrollen. Laagdrempelige, herkenbare good practices moeten het idee dat leeft bij veel kmo's dat zij ‘te klein zijn’ of ‘te weinig data hebben’ om AI te kunnen toepassen, wegnemen.
Onze partners
VUB AI lab, VUB - faculteit Sociale Wetenschappen & Solvay Business School, Sirris, Safeshops, Belgian Association of Marketing (BAM) - expert hub Technology, BeCommerce, FeWeb, Sirius Legal, WebFaster, Cropland, EMakers, The Reference, Casual Context, Dropsolid, MultiMinds & Era Hajdari (marketing consultant).